Natal de Luz de Guaçuí

ORGANIZADORPrefeitura Municipal de Guaçuí

SITE

EMAILcultura@guacui.es.gov.br

Guaçuí é o município mais bem localizado de todo o Território do Caparaó, de topografia ímpar, é um vale ladeado por morros com resquícios de mata atlântica, de onde se pode vislumbrar boa parte das montanhas do Caparaó. Possui belezas naturais que encantam a turistas e visitantes de todo o País. A economia local concentra-se principalmente no setor de laticínios, produção de café e no comércio considerado hoje como de maior fluxo de todo o Território.

O “NATAL DE LUZ” pretende mostrar todo o potencial turístico e cultural de nosso município, buscando fixar-se como sede de um dos maiores eventos de natal de todo o Estado. Concentrando o maior número de pessoas em busca da magia do natal, durante o mês de dezembro.

A realização deste evento é necessária para beneficiar a economia tendo como consequência a geração de renda e trabalho dos setores envolvidos e principalmente a produção de capital social necessário ao desenvolvimento sócio-cultural local induzindo a turistas e visitantes a manterem suas tradições culturais em seu lugar de origem.

____________________

Guaçuí is the most well-located municipality in the entire territory of Caparaó, with a unique topography. It is a valley flanked by hills with remnants of Atlantic forest, from where you can see a good part of the mountains of Caparaó. It has natural beauties that enchant tourists and visitors from all over the country. The local economy is mainly concentrated in the dairy sector, coffee production and commerce considered today as the largest flow of the entire Territory.

“NATAL DE LUZ” intends to show all the tourist and cultural potential of our Municipality, seeking to establish itself as the headquarters of one of the largest Christmas events in the entire State. Concentrating the largest number of people in search of the magic of Christmas during the month of December.

The realization of this event is necessary to benefit the economy, resulting in the generation of income and work of the sectors involved and especially the production of social capital necessary for local socio-cultural development, inducing tourists and visitors to keep their cultural traditions in their place source.