XIX Festival Ítalo-Germânico – Italemanha

ORGANIZADORPrefeitura Municipal de Marechal Floriano

SITE www.marechalfloriano.es.gov.br

EMAILsecturpmmf@gmail.com

O Festival é, sem dúvida, o maior evento cultural realizado no município, pois representa o tradicionalismo da cultura local herdada dos imigrantes italianos e alemães que colonizaram esta região nos idos de 1846. É uma forma de resgatar, preservar e valorizar a memória cultural, artística, costumes e tradições das pessoas que ao longo dos anos fizeram parte da vida de um lugar considerado ideal para se viver, Marechal Floriano – “A Cidade das Orquídeas”.

The Festival is undoubtedly the largest cultural event held in the municipality, as it represents the traditionalism of the local culture inherited from the Italian and German immigrants who colonized this region in 1846. It is a way of rescuing, preserving and enhancing cultural memory, artistic, customs and traditions of people who over the years have been part of the life of a place considered ideal to live, Marechal Floriano – “The City of Orchids”.